Totalt antall sidevisninger

14 januar 2015

Slutt på hjemmekontor...

Bjørnar har hatt hjemmekontor siden vi flyttet bort 13.juni. Dette har vært en glimrende ordning i starten. Det har vært mye å ordne av praktiske ting og vi har også bare hatt en bil så langt (leiebil har vært på plass når det trengtes, og i disse dager har det ordnet seg slik at Bjørnar kan kjøpe bil via jobb). Med alt nytt for oss her borte har vi ikke gått oppi hverandre og heller ikke blitt lei denne ordningen med hjemmekontor.

Likevel var det nok greit for både Bjørnar og meg når de nye lokalene var ferdigbygget og klare til innflytting forrige uke. Leie-møbler til tross, ting begynner å ta form! Nå er både Bjørnar og hans to kolleager fra henholdsvis Australia og Danmark på plass. Teamet trives godt sammen og de har mer en nok å fylle hverdagen med.

Bjørnar er første mann over fra Norge for TCO og med nyoppstartet kontor er det ekstra kjekt når jobben går så godt som den gjør! En av fordelene med å starte opp her borte som førstemann er blandt annet å kunne velge kontor lokaler selv. Det er ikke mer enn 15 min kjøring fra hjemmet våres og det er en stooor fordel for både han og familien.

Leonora og jeg samt konen til den ene av de to andre kollegaene har vært innom kontoret noen ganger allerede. Det føltes nesten som en liten familie når alle var samlet. Små forhold i store Houston :)

Dagene flyr av gårde like fort som de gjorde hjemme i Norge, tross en arbeidsfri hverdag for min del.
Leonora er hjemme tirsdag og torsdag det kommende halvåret også. Snart begynner småbarnstreffene og lunchklubben hver 2.onsdag, det ser jeg frem til. Jeg har kommet med i en barselgruppe som allerede er oppe og går med babyer fra 3 mnd til 1 år. Vi er to gravide som begge skal ha baby i april. Gleder meg til å bli bedre kjent med de jeg ikke kjenner fra før:)

3-4 ganger i uken er det trening på LifeTime Fitness. Her stortrives vi og det er nok av tilbud å velge i. Bjørnar og jeg trener sammen i helgene og gjerne en ettermiddag i uken. B har begynt å spille tennis med gutta på torsdagskveldene, kjekt med ny sport! :) Formen min er ganske fin enda, så jeg går på spinning, trener styrke, ror litt og ser for meg å prøve noe vann-trening fremover (blir vel meg og alle pensjonistene, men det får gå :P Svømming er jo supert! Ingen gravid-trening på dette senteret nå i hvert fall, så da får jeg ordne meg selv ;)

Leonora har også startet på svømmekurs igjen i tillegg til turn. Hun er blitt kjempeflink i vannet og svømmer som en hund, tar de store skliene uten å nøle og storkoser seg. Gleder oss til vår og badetemperaturer igjen. For tiden er det 0-10/12'C, føles som norsk vinter :( Men til helgen sniker tempen seg opp i 18/19 - det blir deilig :) Vinteren varer i hvert fall ut februar, kanskje til mars en gang før det blir skikkelig varmt igjen.

I går var det lunch hos Therese som jeg har blitt kjent med her borte. 10-12 jenter var samlet og gjett om vi koser oss! God mat, starbucks kaffe på kannen og vips var det gått 3 timer :D Vi er heldige!
På ettermiddagen var vi på playdate hos Agathe og Ada. Leonora lekte og storkoste seg med Ada og Aksel som også var på besøk :) De to 3-åringene var prinsesser og 4-åringen måtte være prins... eller som forrige gang da han måtte være pusekatt :D ikke bare bare å være med jentene! "Oh maaan!" som Aksel sa så fint forrige gang ;)

Leonora byttet dag og var dermed i barnehagen i går i stedet for i dag. Så nå hiver vi oss med Bjørnar og hans danske kollega på en minitur til The Woodlands. Litt over en times kjøretur fra Katy. Alltid kjekt å oppleve nye plasser. Han skal på en konferanse og vi tenker oss på The Childrens Museum, kikke litt i butikker og å være mye ute. Har hørt at det er fine turområder der oppe.


Håper alt står bra til med alle hjemme i Norge! Vi er litt misunnelige på snøen ;)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar