Totalt antall sidevisninger

04 mars 2015

Babyshower!

Mandag i forrige uke hadde Diana invitert meg på en kaffe sammen med et par av de andre norske jentene. Hun var tidlig ute med invitasjonen, allerede noen uker i forveien, og jeg takket pent nei, men kjempekoselig å bli invitert. Vi hadde jo besøk av Charlotte, Svein Kåre, Leonard og Mathilda og jeg så for meg en ny dag med sightseeing, shopping, tur eller hva det måtte være. Når en har besøk er det alltid mye forskjellig på programmet og det sosiale med de norske i Houston tar jeg igjen etterpå tenkte jeg ;) 

Søndag kveld kom jeg likevel til å nevne for Charlotte at vi var invitert på kaffe til en venninne av meg her borte, men at jeg hadde takket nei da det ville bli dumt for Svein Kåre å være alene igjen her hjemme med ungenen. Charlotte som visste alt om babyshoweren og som i samråd med de andre var noe bekymret for hvordan de skulle klare å lure meg, var veldig positiv til kaffe med en gang jeg nevnte det! Bjørnar mente også at det måtte være SÅÅ kjekt for både Charlotte og meg at hun fikk treffe noen av de jeg omgår her borte, og var i overkant positiv. Svein Kåre som satt i sofaen og fikk med seg samtalen mente også at å ta seg av to unger alene her hjemme, og Charlotte og jeg noen timer på kaffe, pysj - INGEN problem!!

Ok, så kjørte vi da. Neste dag, 5-6 min forsinket, på to hjul i svingen på vei mot kaffen til Diana :) Under bilturen forklarte jeg Charlotte hvem de andre var som hun skulle få treffe, og 5 over 12 var vi fremme. 13 andre biler sto i gaten, jeg kommenterte til og med at "åh, hmm, Julia sin svarte audi Q7 med norsk flagg bakpå står og her. Også EIN bil til med norsk flagg, så kjekt! Diana har sikkert invitert någen til!" ...jeg koblet INGEN ting!! 

Så ringer jeg på, sier til Charlotte at "me går bare inn, det e nok åpent!" Og da, først da så jeg en haug av blå ballonger, utroooolig mye fin pynt og detaljer, alt for mange flotte gaver og sist men ikke minst 13 av mine fantastiske venninner som jeg har fått blitt kjent med her borte i Houston!! 


TUSEN takk for en fantastisk overraskelse! En overraskelse som betyr ekstra mye når en er langt fra familie, venner, nære venninner som er gravide hjemme i Norge, og så alt for langt borte fra det trygge kjente. (Spesielt relatert til forrige svangerskap hjemme i Norge. Her er alt nytt, men likevel føles det trygt. Og det kjennes riktig å skal oppleve svangerskap, fødsel og alt det medfører her borte)

Men ja, de her jentene + Karoline og Diana (bak kamera) som tok initiativ til denne dagen, og Charlotte som var på besøk fra Norge - TUSEN takk, dere er herlige! <3




Åh, heisann! Latter, tårer, overrasket, høy puls og stort smil! Hvalrossen i skjerf og skjørt var på plass ;)
Det er jammen en stor opplevelse å bli sååå overrasket! 


De fineste detaljene jentene hadde ordnet :)

Fantastisk bord, laget og dekorert av Karoline og Diana :)

Blått bånd, blå muffinsformer, pynt av hvit sjokolade formet som små smokkker! Ingenting var overlatt til tilfeldighetene når disse jentene pyntet :)

Charlotte og jeg forsyner oss av nydelig tapas :) 




"The lil man!" :D
All ære til den fantastiske mannen som hadde hjulpet til med å lage denne fine bestikk-dekorasjonen :) Hørte rykter om at han hadde fått valget mellom å ta ut av oppvaskemaskinen eller å lage de her ;) TUSEN TAKK!

Til og med agurkvannet var skrevet på tavle med "baby" på :D







Blå pynt i taket, blå vase og nydelig matchende blomster :) 

Alt for mange og fantastisk fine gaver! Klær, tepper, bamser, bøker, blader til ventetiden, gavekort og så mye mye mer. Heldige bøllefrøet i magen som ikke er klar over hvor heldig han er enda ;)

En haug med koselige kort og fine ord, i tillegg til gavene :)


Denne dagen glemmes aldri! For en innsats og bidrag fra så mange forskjellige :) Takk til alle 15 (og 2 som ikke kunne komme, men som var der gjennom de andre ;) 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar